spadek energii

Każdego z Nas dopada w nieoczekiwanym momencie, zazwyczaj po południu. Spadek energii bo o tym mowa może objawiać się sennością, apatią, brakiem sił do czegokolwiek, uczuciem przemęczenia, niekiedy rozdrażnienia, zaburzeniami koncentracji, rozkojarzeniem i obniżeniem zdolności intelektualnych. Sięgasz po kolejna filiżankę kawy, kupujesz napój energetyczny i kusisz się na czekoladowego batona by sobie pomóc. Jednak po kilkunastu minutach znów robisz się senny. Po zjedzeniu jakieś słodkości związki skrobi są błyskawicznie rozrywane przez enzymy trawienne i transportowane do krwi. Poziom glukozy we krwi szybko wzrasta, trzustka natychmiast uwalnia duże ilości insuliny, by szybko przepompować glukozę z krwi do komórek.

Wkrótce po nagłym wyrzucie insuliny, równie szybko poziom cukru we krwi maleje. Co sprawia obniżenie wydajności naszego organizmu.

Jak uniknąć podobnych pułapek? Poniżej przedstawiam kilka skutecznych trików na spadek energii 🙂

Pij, pij, pij wodę

Uczucie przemęczenia może być sygnałem odwodnienia organizmu. Bardzo często towarzyszącymi objawiamy są suchość w ustach, nosie, a także gorące dłonie. Zazwyczaj pojawia się również ból głowy.

  • W ciągu dnia nie zapominaj o piciu odpowiedniej ilości wody 1,5-2 litrów
  • W momencie spadku energii wypij 2 szklanki wody mineralnej niewielkim łyczkami,
  • Staraj się wybierać wodę wysoko zmineralizowaną, która wspomoże w uzupełnieniu wypłukanych m.in. przez stres czy kawę minerałów
  • Zawsze staraj się mieć przy sobie małą butelkę wody, aby w każdej chwili mógł po nią sięgnąć w ciągu dnia.

Zjedz dobre śniadanie

Śniadanie to podstawa. Jest najważniejszym posiłkiem dnia. To jedna z prawd podstawowych, którą nagminnie lekceważymy.

Spożywaj posiłek dobrze zbilansowany bogaty w białko, złożone węglowodany i tłuszcze, dzięki czemu dostarczysz sobie porządną dawkę energii od samego rana.

Staraj się wybierać produkty bogate w węglowodany złożone np. płatki owsiane, pełnoziarniste pieczywo czy orzechy, będą uwalniać się w organizmie powoli, co uchroni nas od nagłych skoków glukozy we krwi

spadek energii

Nie objadaj się

Staraj się jeść małe porcje. Unikaj objadania się oraz spożywania cukrów prostych, które są odpowiedzialne za chwilowy „skok” energii. Jedz co dwie-trzy godziny. To zapewni ci stały poziom glukozy we krwi.

Rób przerwy

W ciągu dnia staraj się odrywać od pracy na kilka minut. Jeśli masz możliwość, bo np. pracujesz w domu połóż się na chwilę- 20 minutowa drzemka ma korzystne działanie na poprawę naszej efektywności. Przejdź się po biurze. Odwiedź znajomych z innego działu. Zrezygnuj przy tym z windy. Idź po schodach, to pobudzi krążenie. Gdy nie możesz sobie na to pozwolić staraj się wstać od biurka by się rozruszać, a od razu poczujesz się lepiej.

Pani Witaminka administrator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *